Årsmöte med föreläsning.

Foto Agneta Nystedt

Konstföreningens årsmöte hölls 16/3 2023 på Kajutan Henån

Kära medlemmar i Orusts Konstförening:

Nu har ett nytt år startat och med det är vi i styrelsen i full gång med att planera vårens aktiviteter.

Nu närmast kommer vi att bjuda in till årsmöte den 16 mars kl. 19.00 på Henåns bibliotek i konsthallen Kajutan.

Vi kommer att börja med ett föredrag hållet av Birgitta Åhlund, curator pedagogik, från Bohusläns museum. Hon kommer att hålla ett föredrag om skog/natur/landskap med anledning av utställningen som kommer att hållas i vår, som heter Skogens Stämmor, på Bohusläns museum.

Ett konstlotteri kommer att hållas då vi lottar ut flera konstverk till våra medlemmar. Vi kommer även att ha ett närvarolotteri för alla som är på mötet. Lotterna kostar 20kr/st.

Vi kommer att servera fika i pausen till ett pris av 20kr.

En verksamhetsberättelse från 2022 inför årsmötet finns på konstföreningens anslagstavla fr.o.m. den 2/3.

Som vanligt kommer vi att ha flera utställningar på Kajutan under våren.

Bland annat en utställning av en lokal konstnär på Orust Jan-Åke Svenson 17/3-23/3.

Vår utställning under påskvandringen startar den 25/3 och fortsätter fram till den 12/4.

Från den 14/4 – 14/6 kommer Caroline Lindqvist, Otto Lundbom och Christina Ärlestig att ställa ut bild/skulptur/textil.

Vi planerar en resa under våren, preliminärt den 12 maj. Mer detaljer kommer att följa.

Vi vill också påminna om att årsavgiften är numera 250 kr och kan sättas in på vårt konto: bg nr. 5941-0084.

Har du betalat in din årsavgift före den 1/3 får du vara med i dragningen i konstlotteriet.

Med vänliga hälsningar

Orusts Konstförenings Styrelse