Höstmöte med föreläsning och utlottningar.

Foto: Filip Nystedt

Höstmötet hölls 8 november.
Konstnären Sofia Bergman föreläste om sin fina glaskonst.

Kära medlem i Orust Konstförening du inbjudes till

Orust Konstföreningens Höstmöte.

Onsdag den 8 november kl. 19.00

Lokal: Kajutan.

Vårt program för kvällen börjar klockan 19.00 med konstnären Sofia Bergman. Hon föreläser och visar bilder på sina målningar och sin design av glaskonst som görs i samarbete med glasbruk i Småland. Hon visar också filmer av arbetet i hyttan. Sofia tar med målningar och glas till föreläsningen. Hon har ateljè och galleri på Växthuset i Ulvesund.

Därefter blir det fika (20 kr). Vi kommer sedan att ha en utlottning till medlemmarna av den konst som föreningen köpt in under året.

Vi kommer dessutom ha ett ringlotteri för er medlemmar. Lotterna kostar 20 kr st och vinsterna är t.ex konstböcker, prydnadsföremål och annat smått och gott.

Nu är hösten här och vi tar nya tag inom föreningen. Vi har många spännande konstnärer som kommer att ställa ut under säsongen 2023-2024.

Birgit Essman september-oktober. Akrylmålningar.

Öppen Salong 1/11-15/11, är en utställning för alla med anknytning till Orust att ställa ut sin konst.

Anna och Tora Törnqvist november – december. Akvarell och blandteknik.

Dan Isak Wallin och Ellen Hamlet december-januari-2024. Fotokonst.

Vi tackar för ert stöd till vår konstförening och ser fram emot ett fortsatt medlemskap och deltagande vid utställningar, möten och resor.

Välkomna till vårt höstmöte 8 november, kl 19.00.

Vänliga hälsningar

Styrelsen i Orusts Konstförening